Після тривалої перерви в офлайні, учасники УАВІ зібралися в Полтаві за круглим столом, щоб обговорити хвилюючі питання бізнесу і галузі в цілому. Обговорили такі питання:

  1. Як змінився бізнес після карантину.
  2. Вихід на зовнішні ринки.
  3. Мотивація персоналу.

І один з найважливіших питань галузі, яким займається УАВІ, це – Стандарти та технічна документація на продукти.
Круглий стіл пройшов дуже ефективно – учасники поділилися своїми знаннями, обмінялися досвідом, подискутували і зробили корисні висновки!

Україна поступово виходить з карантину. Але чи означає це, що незабаром все стане “як було”, бізнес повернеться до звичного формату роботи, а ми з вами – до звичного формату споживання?

За словами бізнес-лідерів та експертів, криза може назавжди перегорнути то, як ми працюємо, робимо покупки і управляємо нашим бізнесом. Автоматизація та оптимізація бізнес-процесів стали актуальні, як ніколи. Автоматизація знижує трудовитрати, що стосується оптимізації бізнесу, то багатьом компаніям сьогодні мають бути ухвалені нелегкі рішення, наприклад, про скорочення персоналу і навіть пройти процедуру банкрутства.

Так як же зміниться наше життя після епідемії коронавіруса?

Офіс стане креативним хабом. Там проводитимуть важливі зустрічі і заходи. Але більшість співробітників будуть працювати дистанційно. Новим офісом вже стають Zoom, Slack, Telegram, Hangouts, Teams. Так, кількість користувачів Zoom в березні виросло в 20 разів – до 200 млн осіб в день. На сьогодні офіси відомих компаній України, таких наприклад, як «Метро Україна» або «Рено Україна» – перейшли на постійний гнучкий графік роботи. За кордоном – Google, Facebook, Microsoft, Amazon and Twitter теж дотримуються політики роботи онлайн, по принаймні в 2020 році, а далі – як покаже досвід. Але, на жаль не кожен вид діяльності може бути реалізований дистанційно – це стосується і наших рекламно-виробничих компаній.

Не всякий виробничий процес дозволяє скоротити частину колективу. У цих випадках можна піти на скорочення робочих годин. Своєчасна, щира і прозора комунікація між керівниками команд та їх співробітниками – дуже важливий елемент управління під час будь-якої кризи.

Багато компаній в пошуках нових бізнес-моделей, як ніколи актуальним є питання гнучкою і об’єктивної мотивації персоналу. Саме ця тема зайняла кілька годин круглого столу УАВІ, який проходив 11 липня 2020р в Полтаві. Адже людський фактор дуже багато важить в нашій галузі, особливо якщо пам’ятати, що головна цінність наших макетників це досвід.

Створення колективу саме по собі має конкретну ціну. І в ситуації, коли співробітники залишаються без роботи, є ризик, що вони не повернуться назад, і при сприятливій кон’юнктурі доведеться знову витрачати час і гроші на їх пошук, найм та формування нової команди. Як і раніше працює факт того, що цінні співробітники завжди затребувані – в кризу і поза ним. Управління командою – це лише частина питання про оптимізацію процесів, які обговорювалися на круглому столі. Окремо на цій зустрічі ми провели порівняльну характеристику систем нарахування заробітної плати співробітників виробництва – відрядної і ставочні, проаналізували плюси і мінуси кожної з них.

Українські співробітники навіть при більш низьких зарплатах, ніж в сусідніх країнах, не є дешевими для своїх роботодавців. У підсумку бізнесу довелося вирішувати складну суперечливу задачу – як скоротити витрати на персонал і при цьому не розгубити колектив.

Перше рішення, яке прийшло в голову всім, хто не пов’язаний жорсткою необхідністю присутності “у верстата” або хто може забрати свій “верстат” додому – дистанційна робота на дому. Рішення, привабливе своєю простотою і бажане для всіх, кому доводиться стояти годинами в пробці, часто лякає менеджмент. Директора бояться, що без нагляду співробітники не будуть працювати в повну силу.

Як показав досвід, при правильній організації віддаленої роботи співробітники працюють не менше, а іноді навіть більше, ніж в самому офісі. Головне – правильно вибрані KPI. І головною реальною проблемою, з якою зіткнувся бізнес, у яких люди працювали віддалено – це порушення цілющих внутрішніх комунікацій.

Але як і у будь-якій ситуації – є дві сторони медалі. І крім неприємних подій, які приніс карантин є і позитивні зміни. Наприклад, в Україні з’явиться більше заводів світових брендів. Епідемія порушила глобальні ланцюжки поставок. Тому в майбутньому виробництва будуть переносити ближче до кінцевих споживачів. Сервісний бізнес отримав нові стандарти противірусного захисту і гігієни назавжди. Наслідки пандемії просунули деякі компанії на десятки кроків вперед, наприклад, на думку співзасновника «Нової пошти», серед клієнтів пішла просто вибухова діджіталізація – такого приросту користувачів онлайн-каналів раніше не бачили. Постійне вдосконалення цифрових каналів – не єдиний спосіб «соціально дистанціювати » клієнтів. У карантин «Нова пошта» суттєво наростила кількість почтоматов, які затребувані у клієнтів, які отримують посилки з-за кордону. На думку директора з маркетингу «Сільпо» у карантину з’явилося три головних тренда: діджіталізація, cashless операції і homemade food. В Сільпо запустили власний інтернет-магазин shop.silpo.ua і сервіс доставки, а також онлайн-замовлення з самовивозом в магазині (click & collect). На думку банкірів цифровий гаманець ставати основним. 59% користувачів зазначили, що зараз освоюють онлайн-банкінг. При цьому вкрай важливим фактором для покупця залишається безпека оплат і в цьому напрямку зараз розвиваються багато систем. Старше покоління звикло до онлайн-покупок. Готівки ставати менше.

Як би там не було, всі події, що змінюють нас і наші бізнес. І чим швидше ми адаптуємося до цих змін – тим краще. І хочеться скоріше вийти з цієї «штучної коми».

Автор: Несмірная І.В. Президент УАВІ

Коментарі

  • Инна

    Благодарность за информационную подборку. Ведь сильно увлекательно!

  • Кирилл

    Именно тут собрано наиболее качественное с оного, что вообще я смотрел

  • Милана

    Спасибо большое за предоставленную информацию

Коментарі закриті.