«Схід справа тонка…», особливо, коли йдеться про рекламну сферу

У нашій асоціації робоча поїздка до інших країн з обміну досвідом уже не унікальна подія, але зустрічі з друзями і колегами, які запам’яталися нам своєю гостинністю, особливо приємні. Саме такою стала робоча поїздка Української Асоціації Візуальної Індустрії (У/А/В/І) до Казахстану в липні 2021 року. Попередньо планувався виступ У/А/В/І на Конференції рекламспеціалістів, відвідування рекламної виставки і екскурсії виробництвами. Але життя скорегувало плани, особливо у режимі коронавірусної пандемії, масштабні заходи заборонили. Попри все, наша поїздка стала ще більш активною і насиченою. Так за 5 днів наша група відвідала 15 рекламно-виробничих компаній і 2 компанії постачальників матеріалів Алмати та Нур-Султана – часу на сон майже не залишалося.

Перший день в Алмати ми, звісно ж, почали з візиту до партнерської асоціації наших колег «АРСК»: побували в їхньому офісі, вручили подарунки і сувеніри, обговорили питання галузі і розвитку асоціацій. Якщо аналізувати наші економіки в цілому, то з точки зору оподаткування східним колегам простіше, адже податкове навантаження у них значно нижче: ПДВ 12%, а не 20%, як у нас; податки на заробітну плату значно нижче, ніж в Україні, а індивідуальних підприємців, як, до прикладу, наші ФОП, держава й зовсім звільнила від сплати податків на 3 роки, що дає змогу «стати на ноги», розвиватися і «виживати» навіть у режимі пандемії. На розвиток рекламної галузі впливає і ментальність нації, наприклад, особлива любов робити все ефектно, дорого, в золоті і бархаті – має відображення і в рекламній продукції в певній мірі. У багатьох моментах ми схожі, адже щодня боремося з тими ж труднощами і нюансами у роботі з клієнтами, персоналом, обладнанням, тому обмін знаннями, досвідом, технологіями дуже важливий. Ми ближче до Європи, а вони до Китаю – все це накладає свій відбиток на роботу.

У перший день візиту нас люб’язно приймали компанії «Nikay Production» і РПК «LED ISee Real» – принципово різні, але однаково гостинні підприємства показали нам свої цехи і виробничі майданчики, поділилися досвідом виживання в локдаун, презентували свої товари. Компанії готувалися до нашої зустрічі, РПК «LED ISee Real» навіть розробили відеоролики з логотипами українських компаній, що завітали до них, і транслювали їх на медіаекранах, які самі збирають і встановлюють по всьому Казахстану. Усім запам’ятався LED-подіум з анімацією, де під ногами плавали рибки. Такі конструкції стають все більш популярними не тільки у дитячих закладах, але й у кафе і навіть банківських установах. У рамках презентації ми обговорили тренди Європи й Азії, а також розуміння того, за чим стоїть майбутнє галузі.

Другий день подарував зустріч із кількома компаніями, з якими ми вже були знайомі з минулого року – це «Print-effect», «Pavlin» і «Банерово-плакатово». Було цікаво проаналізувати, як змінилися за рік ці компанії, що нового з’явилося і в якому напрямку розвивалися. Усі компанії різні, і зміни у всіх свої. Компанія «Print-effect» – зробила ремонт в офісі, придбала нове обладнання на виробництво і продовжує працювати у рекламній сфері. Компанія «Pavlin» змінила вектор своєї діяльності, її керівник Абжаміль відійшов від ремонтно-будівельних проектів, але запустив нові бізнес-проекти з оренди авто та інтернет-магазин побутових товарів. Незмінним у Жана залишився смачний бешбармак і східні ласощі. Компанія «Банерово-плакатово» зуміла за рік пандемії зберегти штат і активно працювати, виготовляючи засоби захисту, такі, як захисні маски-екрани, килимки для дезінфекції та багато іншого. Все це дало змогу компанії успішно почувати себе на рекламному ринку. Новим і достатньо потужним виробництвом другого дня стала РПК «IDPR Group» – це сильна поліграфічна компанія, яка має дороговартісне офсетне обладнання (8-ми фарбову машину, дві 4-х фарбові машини, 2-фарбу), широкоформатні верстати, УФ-машини нового покоління, фотодрук, обладнання з виробництва різноманітної сувенірної продукції. Попри ці напрямки «IDPR Group» володіє потужним виробництвом рекламних конструкцій, на базі власної формовки і камери, де реалізується металізація, – виготовляють гігантські ялинкові іграшки, варять каркаси і виготовляють вивіски. Габаритні фігури з металізацією золотом і сріблом вигідно виділяють цю компанію на ринку.

Третій день розпочався з оглядової екскурсії складами і офісом одного з найбільших постачальників рекламних матеріалів Казахстана, компанії «Admart». З минулого року ми знайомі з цим підприємством і можемо проаналізувати зміни за рік пандемії. Складності з поставками товарів є не тільки в Україні, але й у сусідніх з Китаєм країнах. Склад із пластиками у «Admart» був на диво порожнім, але ж це ходові матеріали? Що сказати, близькість – не завжди можливість. Постачальники з України знайшли вихід і змінили деяких китайських постачальників на європейських. Наприклад, ми вже рік використовуємо англійську алюмінієву композитну панель і німецькі банера, які вигідно заміняють товари з Китаю і мають конкурентну ціну. Якщо говорити про новинки, то запам’яталися ламіновані вінілові тканини для друку з чорним і сірим зворотом, в сьогоднішніх реаліях наші колеги в Казахстані застосовують цей банер, оскільки через нього не просвітлюється каркас, а вартість такого банеру не вище, ніж найдешевшого ламінованого банера 340-ї щільності. На Сході рідко використовують литий банер, всі застосовують ламінований, що абсолютно задовольняє ринок. Також хочу відзначити плівки бренду NAR – це відомий постачальник спецплівки для детейлінга, включаючи антигравійні плівки, що не поступаються у якості бренду Нexis. Світлодіодна техніка бренду Mynice – достатньо ефективно показала себе на ринку Казахстана і добре служить навіть за такої спеки.

Огляд матеріалів закінчений і далі Українська асоціація візуальної індустрії провела Круглий стіл із виробниками реклами Алмати. Незважаючи на те, що це був вихідний, рекламники прийшли на цей захід, де ми змогли обмінятися досвідом і поділитися своїми знаннями з колегами. Після активної дискусії на Круглому столі наша делегація відвідала компанію «Papirus print», де її керівник Олександр Дубовицький продемонстрував свої нововведення у виробництві – впроваджену автоматизацію – і поділився планами. Тренди УФ-друку роблять свою справу і компанія зараз змінює сольвентні широкоформатні верстати на УФ-машини. Технологію з рідким акрилом компанія реалізує не тільки на дрібних символах, а й на буквах висотою 0,8-1 м, практикують прямий друк по рідкому акрилу, хоча питання собівартості таких символів поки вище звичайних акрилових символів.

Далі нас чекав внутрішній переліт до Нур-Султана, який зустрів несподіванками, що тривали весь час перебування в цьому місті. Що сказати, місто яскраве, красиве, особливо вночі – унікальні будівлі різних форм, які переливаються RGB-підсвіткою і вражають навіть досвідченого рекламіста. Незважаючи на неділю, ми почали робочий візит з Круглого столу з рекламними виробниками столиці Казахстану. Цей захід проходив у красивому офісі компанії «Appazov Print», що люб’язно провела нам екскурсію своїм виробництвом і розповіла про свою роботу.

Здивувало те, що основна маса рекламних спеціалістів, які прийшли на цей Круглий стіл, були жінки, причому професійно володіють своєю справою, і поставили в пріоритет обмін досвідом з українськими колегами вихідному. Знайомство, обмін знаннями, технологіями та досвідом пройшли чудово і приємно запам’яталися нам.

П’ятий день у Казахстані був ще більш активний і насичений, ніж всі попередні, адже нас чекали п’ять рекламно-виробничих компаній Нур-Султана.

Почали ми з компанії «Рекламаг» – постачальника рекламних матеріалів європейських виробників. Чесно кажучи, в такій близькості з Китаєм – приємно здивував попит на звичні нам плівки Orafol, клей Cosmofen і акрил Plexiglass, адже логістика далека і ціна вище альтернативних азіатських матеріалів. Везуть всі ці матеріали через Санкт-Петербург. Компанія розвивається, нещодавно відкрила новий офіс в Алмати і просуває якісні європейські матеріали на східні ринки.

Далі нас зустрічала компанія РПК №1, де її директор Наталія провела нам екскурсію підприємством. Яскраві враження залишила компанія РПК «Центр Еліт» та її керівник вишукана і красива жінка Санія Ірсалієва. Її підприємство робить унікальні сувеніри, які вигідно виділяють цю компанію серед конкурентів. Санія вдало зробила ставку на національні смаки і все, що виробляє її компанія, виглядає ефектно і дорого.

На завершення нашої подорожі була компанія «Астана-Флагшток», яка спеціалізується на виготовленні металоконструкцій будь-якої складності, встановлює флагштоки, реалізує дахові конструкції, брендує крани … обмінялися знаннями в цій сфері, зробили пам’ятне загальне фото з прапорами наших організацій.

Робочий тур з обміну досвідом у 2021 році пройшов дуже бурхливо й активно і все це завдяки гостинній стороні «Асоціації рекламспеціалістів Казахстану» в особі її президента Дмитра Вербицького.

Вдячні за такий теплий прийом! Чекаємо у нас в Україні!

З повагою, президент Української асоціації візуальної індустрії, Несмірная Інна

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *