Досвід роботи останніх років на ринку візуальної індустрії в Україні показав, що, на жаль, наша професія, як і кінцевий продукт, є незрозумілою для багатьох клієнтів.

Ця проблема виникла в зв’язку з багатьма факторами, такими як:

    1. Відсутність галузі «Візуальна індустрія» як такої.

У класифікаторі професій станом на 1.10.2015 – немає розділів, пов’язаних з даним видом діяльності. Є код КП 2419.2 з професійною назвою роботи «Рекламіст», що є дуже широким пунктом і опосередковано відноситься до такого виду діяльності, як виробництво рекламних вивісок.

    1. Відсутність профільної освіти як для виробничого персоналу, так і для офісних співробітників.

Найчастіше засновники компаній-виробників приходили в цю галузь з інших напрямків, освоюючи всі процеси і тонкощі вже в процесі діяльності. Це стосується і виробничого персоналу (макетники, монтажники), і офісного (менеджери з продажу, дизайнери, технологи).

  1. Необізнаність клієнта

Найчастіше, кожен з виробників зовнішньої реклами, як світловий, так і не світловий стикається з проханням клієнта, щоб вивіски були готові «на вчора», в кращому випадку – «на завтра». І клієнта складно звинуватити, так він не розуміє всього технологічного процесу, який має пройти вивіска від етапу створення макета до монтажу готової конструкції. Адже, перш ніж клієнт буде радіти своєму якісно оформленим фасаду, зовнішні вивіски повинні пройти такі стадії:

  • розробка макета (дизайн майбутньої вивіски);
  • конструктив – розрахунок металевих конструкцій (при необхідності), вибір тієї чи іншої технології виготовлення;
  • складання конструкції;
  • монтаж рекламної конструкції на фасаді об’єкта.

Погодьтеся, всі ці етапи не можуть бути виконані некваліфікованими фахівцями без освіти, віднімають не пів години часу і не можуть бути безкоштовними.

Порівняємо виробництво візуальної реклами із суміжною галуззю – «Дизайн інтер’єрів». Первісна консультація у професіоналів коштує в середньому 500 грн. на годину і це тільки консультація – без будь-яких макетів і розрахунків.

Перераховані вище фактори, часто викликають у клієнтів асоціації, що виробник візуальної реклами – це різноробочий. Він може виїхати на заміри та консультацію безкоштовно і, образно, «надрукувати» вивіску на «принтері» до завтрашнього дня і змонтувати на об’єкті.

У зв’язку з сучасними тенденціями розвитку компаній як в Україні, так і в світі, в цілому, вивіска вже не є просто «інформаційним табло», яке повідомляє про місцезнаходження того чи іншого об’єкта. На сьогоднішній день – це складні конструкції, що включають в себе використання різних матеріалів, технологій і варіантів підсвічування. «Червоні», а іноді навіть «вогняні океани» конкуренції на ринку вимагають від власників бізнесу сміливих рішень в оформленні свого обличчя.

Вивіска повинна бути не просто елементом декору, вона повинна:

  • відображати внутрішній світ бізнесу;
  • передавати концепцію;
  • інформувати про сегмент, до якого належить той чи інший бізнес;
  • і, головне, вигідно відрізняти Вас від конкурентів.

Поставивши перед собою ці завдання, клієнт, який налаштований на серйозне і довгострокове існування бізнесу, апріорі, не може звернутися за вирішенням питань до так званим «гаражники». Безумовно, звернувшись до них, Ви отримаєте більш низьку ціну. Але що Ви отримаєте на виході? Де гарантії, що вивіска не впаде? Що лампи не згаснуть через 2 місяці? Що світлодіодні модулі розташовані на належній глибині, забезпечуючи рівномірність, і дадуть заявлену яскравість?

Якщо Ви економите на такому важливому аспекті, як «обличчя Вашого бізнесу», то як Ви можете очікувати розвитку і довгострокового стабільного існування на ринку?

І чи варта така економія вкладених коштів на інших етапах розвитку і становлення бізнесу?

Сьогодні на ринку візуальної індустрії, існує певна кількість компаній, які розвиваються, удосконалюються, навчаються для того, щоб надавати якісні послуги і якісний продукт, за який готові нести гарантію і з гордістю дивитися в очі клієнтові.

Поради при виборі підрядника з виготовлення візуальної реклами:

  1. Оцініть рівень професіоналізму – експерт завжди запропонує вам 2-3 варіанти виготовлення тієї чи іншої вивіски і наочно на стендах покаже, в чому відмінності при використанні різних рекламних матеріалів.
  2. Подивіться відгуки про підряднику – професіонали завжди можуть показати Вам відгуки про свою роботу, підтверджені печатками клієнтів.
  3. Відвідайте офіс підрядника – зверніть на нього увагу; офіс є душею компанії, в ньому обов’язково є зразки матеріалів і виставкові стенди, які допоможуть Вам визначитися з матеріалами і підсвічуванням. Думаю, не варто і говорити про рівень підрядника, якщо офісу у нього немає.
  4. Медіа-популярність – у професіоналів є свій сайт, розроблений спеціально для компанії, який заповнений фотографіями з об’єктами, виконаними цією компанією. Сайт постійно оновлюється. Є сторінки в соціальних мережах, які живуть активним життям.
  5. Співробітники компанії – їх не один і не два, є професіонали, які несуть відповідальність за свою ділянку роботи: менеджер з продажу, дизайнер, конструктор-технолог, виробничий персонал.

Звертаючись до Клієнтів, ще раз хочеться відзначити, що:

  • в серйозних компаніях з Вами працює висококваліфікований персонал, надаючи продукт з гарантією;
  • якісні елементи візуальної реклами не можуть бути виготовлені за 1-2 дня.

Резюмуючи все вищесказане, зазначу: інструмент розвитку Вашого бізнесу (вивіски) – їх якість і сервіс не можуть коштувати дешево. Тому відповідально підходьте до вибору підрядника, ставте реальні терміни і отримуйте задоволення від отриманих послуг і продукту!

Анна Каплун,

Директор з розвитку РПП «Cowboy-Art»

Сайт компанії: http://cowboy-art.com.ua/

e-mail: cowboy-art@ua.fm